Dagens ridning

Eftersom jag då går på någon semesterlinje på gymnasiet (3:dje året på teknikprogrammet...) så "tog" jag ledigt idag, dvs jag hade bara en lektion, som var inställd... Därför har jag hunnit med båda hästarna idag och är nu på styrelsemöte (tidsinställt ni vet ^^).

Skrutten: Jag som är usel på att tömköra försökte lite ändå och tja det gick hyfsat. Han slappnade av riktigt bra och gick bra i ena varvet, i det andra har vi problem även i ridningen så jag var inte förvånad. Anledningen till tömkörningen är enkel, det regnade ute, han var lite på tårna. Därav kände jag inte för att klättra upp på honom i regnkläder även om det säkert hade gått bra.

Index: Det blev banan för hans del, och vet ni vad? Jag tror att jag lyckades med att lossa honom. Han kändes iaf väldigt fin för att sitta fast någonstans. Han var väl fortfarande lite stark i vänstertygeln men lyssnade bra och kändes riktigt fin. Traven är helt underbar när han är på det humöret. Som en storhäst i miniformat, typ. Iaf räcker det gått och väl för mig om jag ska sitta kvar med... I galoppen har han varit underbar ett tag och den känslan släpper inte. Åh, vill tävla nu!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback