Dagens ridning

Idag blev det ett välbehövligt och efterlängtat dressyrpass för mig och Index. Eftersom jag har varit förkyld ett tag och det ordentligt så har jag tagit det lugnt och bara ridit lite lätt i skogen för att Index ska slippa vila. Nu tog jag mig ner till banan idag och förväntade mig en stel, jobbig och envis ponny. Men icke han har så fin så! Jag tränade mest på att få honom att lyssna och vara framme till bettet, inget komplicerat med andra ord utan något som han ska kunna göra i sömnen. Det blev en del sidvärtsrörelser med för att han skulle börja mjuka upp sina något stel bogar litegrann. Överlag gick det bättre än förväntat och jag är helt klart nöjd med honom! (:





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback