(går)Dagens ridning

Igår var jag och Index nere på banan tillsammans med resten av stallet. Index gick riktigt bra och han var riktigt lyhörd. Han lyssnade på förhållningar och när jag drev på honom bara med en liten enkel hjälp. Sidvärtsrörelserna fungerade riktigt bra! Riktigt skönt att veta att allting fungerar så det bara är att checka av och försöka gå vidare. Slutorna behöver definitivt tränas vidare på bland massor av andra saker. Vi får sträva efter perfektion nu, Index och jag. Hur det nu ska gå?

Nelly och Diza var ytterligare ett ekipage som var nere på banan och Diza gick bättre än hon någon gång har gjort tidigare! Hennes vintervila verkade ha varit välbehövlig och nu verkar det som om en spärr bara har lossnat. I så fall vet jag några som kommer att bli farliga på tävlingsbanorna nästa år!








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback