3 hästar senare...

Nu har jag hunnit med alla hästarna och lite till.

Diza: Mycket träning på tempoväxlingar och att hon skulle lyssna på mig med en gång samt slappna av i nacken. Mot slutet gick det riktigt bra och hon lyssnade både när jag tog tillbaka henne och drev fram, i trav. Galoppen tänkte jag mer på att göra en noggrann fattning och lyssnade hon inte med en gång tog jag tillbaka henne i samma lugna trav och började om från början. Det gick riktigt bra efter ett par gånger.

Index: Väldigt skönt att ha en klippt häst! Inte blir han svettig ens efter att ha blivit klättrad. Det är underbart (: Bettet funkade riktigt bra och han gick och sög på det som aldrig förr. Vet inte om han hittade lite kvarglömd äpplesmak?

Skrutten: Han var lite trött idag, normalt sätt går han inte 3 dagar i rad men eftersom Julia ändå skulle hoppa Iza så tyckte jag det var smidigare att ta honom samtidigt. Han börjar fatta vad han ska göra nu och det känns skönt. Nu ska vi bara slipa liiite på stilen och så där...










fin header:D

2011-07-06 // 20:14:57

Tänkte på första hästen där, tempoväxlingar är ju super bra... men hur mycket jobbar du med halvhalterna? det är ju A & O... speciellt för att få bra galoppfattningar, och fattar du från skritt eller trav? Du lär både dig och hästen mycket bättre om du fattar från skitt, med bra halvhalter, med sånt ska du såklart endast ge dig på om du har någon som vet hur det ska gå till med dig :)

2011-07-06 // 20:42:06

gött att de funkade till slut. Himla envis häst de där. spec i vänster varvet går de knappt. Tack för hjälpen iaf :D:D

2011-07-07 // 13:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback