bett byte,

Jag bytte ju bett idag som ni vet. I vanliga fall rider jag på ett tredelat bett med d-ringar och igår och idag red jag med ett tvådelat bett med stora ringar. Jag ska absolut inte påstå att jag är något proffs på de med bett osv utan har alltid fått hjälp med sån. Fick tips av otto ute i qvillö att jag skulle testa med ett två delat ist. Har testat en gång innan men då hade jag inte tillräckligt mycket koll på henne för att rida på de då de tredelade bettet är skapare. Och nu testade jag igen för skojs skull. Jag hittar både för och nackdelar med de på diza.

Nackdelar: Hon blir starkare. Och ibland kastar hon även upp huvudet ordentligt vilket hon inte brukar göra med de andra. Sen måste vi tänka på att de tredelade bettet är ett tungt bett och se tvådelade är ett lätt så de ligger inte lika bra och hästarna brukar trivas på lite tyngre.
Fördelar: Jo, hon sökte sig ner riktigt bra och va glad och posetiv. Hon drog inte heller tyglarna hur händerna på mig som hon ibland gör med de andra.
Ja, de finns för och nackdelar med allt. Men de är alltid kul att testa nya saker.
Haha, de är helt okej att tycka vad man vill om de här, men hon slipper flugorna i ögonen när man rider iaf :D




så är sjukt smart, jag brukar oxå göra så ! Thiihihi ^^]´<3

2011-07-11 // 14:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback