Älgmöte x3

Var ute och red Index i skogen igår, mitt på dagen då jag var ledig. Chansen att man ska möta vilda djur just då är ju inte så stor trots allt. Men jodå det lyckades vi med, först såg vi två rådjur. Det var inte så förvånande eftersom de mer eller mindre bor där vi red.

Sedan såg vi tre älgar, vilket är lite mer förvånande eftersom älgjakten har varit och det har skjutits en hel del. Alla saknade horn så jag antar att det var ko med dubbelkalv. Vilket är ännu mer förvånande då jag trodde att många dubbelkalvar var skjuta, men icke!

Trevligt att se att det är liv i skogen iaf! Och tur att varken jag eller hästen är rädd för andra vilda djur än vildsvin (vi träffade på familen gris en gång, det räckte!) (;






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback