Dags för klippning!

Ännu en gång har Hippson publicerat en bra artikel, den här är skriven av Anna Nordin och handlar om att klippa hästar. Ni kan läsa den här (ja, jag är nog med att skriva källan även om bloggen är liten och jag inte kopierar någonting så tänker jag inte strunta i det som vissa bloggare, risken är att man tror att de har skrivit texten även om det inte är sanningen).

I vilket fall så handlar den om att klippa hästen och jag fick en hel del bra tips! Så som att man kan lyfta upp frambenet för att lättare kunna klippa där, som om jag hade tänkt på något sådant? En del saker gör jag redan, som matar Index med godis (d.v.s. morötter eller äpplen) men jag hade inte tänkt på att det får en lugnande inverkan på hästen. Eller jag har märkt att han blir lugn men trodde inte det berodde på att han tuggade (;






» Mysan

Härlig blogg!



Kolla gärna in min blogg och följ på bloglovin?

En kommentar skulle inte heller sitta fel ;)

2011-11-13 // 20:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback