Det är inte lätt bland alla facktermer!

Hm, det är inte så att jag vill vara elak mot Expressens reportrar. Det är väldigt bra att de faktiskt skriver om ridsport, men jag skulle kanske önska att de tog en snabbkurs i hästtermer. Risken för missförstånd minskar då, eller vad säger ni?


För min del hoppades jag faktiskt att Roffes häst var inriden. Av två anledningar.
1. Det vore synd om hästen om den skulle ridas in ena dagen och nästa hoppa en 150-klass.
2. Publiken får kanske inte se precis vad de önskade, även om det säkert kan bli show!

Expressens reporter kanske borde få en liten snabbkurs i hästtermer i julklapp, för hennes egen skull om inte annat!






» Maria

Varför bloggar mest du för johanna? Kikar in här rätt ofta då jag tkr bloggen är bra men hon julia skriver rätt sällan och nelly aldrig?! Varför gör dem inte det?? Men du skriver intressanta inlägg! Hade bara vart kul o läsa om er alla .

2011-11-27 // 08:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback