Mörkerleken...

Igår lekte jag, Julia och Nelly (+ hästar) mörkerleken. Det är jättekul och går ut på att Nelly som rider först i en mörk skog letar efter vägen, eller hoppas på att Diza hittar, medan jag och Julia följer efter hennes reflexer. Om nu Nelly hamnar utanför vägen hinner vi förhoppningsvis styra undan och in i ett träd på andra sidan. För att göra det ännu lättare så är det inte stjärnklart. Då är det en svårare sport, roligast är det när man precis kommit ut i skogen efter att ha fixat hästarna i vårt upplysta stall och förste personen skriker "ska jag ta vänster vid det här trädet?!". Eftersom vi längre bak ändå inte ser någonting blir svaret "inte vet jag, testa du märker om du är rätt..."

Nej, jag vill faktiskt inte ha sommar för jag tycker det är mysigt att klampa runt i en mörk skog och hoppas på att jag inte rider ner i diket, in i ett träd eller ut i en sankmark.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback