Tävling!

Först måste jag säga att min ponny är grym!

Om man bortser från att han inte trivdes i ett gammalt och mörkt ridhus. Vilket inte är så konstigt då jag knappt rider honom i ridhus eftersom vi inte har tillgång till det. På framridningen i ett ljust och luftigt ridhus - precis ett sånt som jag vill ha - gick han kanonbra. Första klassen, LA:1, kan jag ju säga att jag skäms över hur dåligt det gick.

Till andra klassen fick jag lite tips och råd från min tränare som dömde på tävlingen idag (fast inte min klass...). Så det gick helt klart bättre redan från början. Sen försökte jag att hålla kvar det inne på banan och måste säga att jag nästan lyckades. Han kändes riktigt fin och jag var kanonnöjd med ritten! Det måste ha varit en av våra bättre LA:P1:or. Tyvärr, hade inte domaren samma åsikt och jag hamnade på näst sist på 58 %.

Då ska väl tilläggas att när jag känner att något har gått bra så blir jag oftast också placerad eller kommer högt upp. Men men, jag får vara nöjd med att jag fick två 8:or idag, en i varje klass! Och framförallt att han kändes så grym på banan i LA:P1!'






Det är känslan som räknas! :)

2011-10-23 // 22:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback