Var tog hänsynen vägen?

Jag vill kunna rida på en väg utan att behöva ha blinkande skyltar med texter som "VARNING! Unghäst, ej trafiksäker", eller "OBS! Reagerar på motordrivna fordon". Min dröm kommer att gå i uppfyllelse den dag förarna av de motordrivna fordonen förstår att hästar är flyktdjur och minst lika oberäkneliga som en älg. Vilka de allra flesta förare har mer än respekt för.

Tänk då efter före någon gång! Kör inte förbi en grupp med hästar i 70 km/h i timmen om du har en släpvagn med fladdrande pressenning. Eller kör inte som en idiot på en väg när du mötte en häst ner på vägen upp. Hur ska du veta var ekipaget har tagit vägen? När hästen dessutom tydligt reagerade förra gången kanske man kan räkna ut att den inte gillar när sopbilar dånar uppför en backe i en alltför hög hastighet.

Ja, jag och Skrutten mötte sopbilen igen och jag är lika arg idag!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback