Prisskillnad?

Tittade runt i lite nätbutiker eftersom jag ändå inte har något bättre för mig. I vilket fall hittade jag en mössa som halvt om halvt råkade kära ner mig i. Tills jag insåg att den kostade 549 kr (får ju ett par ridbyxor för det)... Fast sen så är det ju en Kingsland också!


Men visst är den najjs? Insåg att den vita skulle bli skitigt för fort, en smutsbrun är väldigt praktisk.

Sen tänkte jag att jag kunde kolla in lite billigare alternativ och hittade den här för 79 kr på Hööks.



De är ju inte helt likvärdiga direkt men det är två stickade "tofsmössor", antagligen med lika stor garnåtgång och arbetskostnad. Kingslandmössan är ju givetvis snyggare men jag förstår inte hur det kan vara en sån enorm prisskillnad på två om inte helt så ändå hyfsat likvärdiga produkter?

(Sen måste jag ju säga att jag hellre hade valt Kingslandmössan, kanske är därför de kan ha så höga priser?)

Jag får väl helt enkelt sticka en egen, även om garn är dyrt tror jag inte jag behöver betala 549 kr för det! Kan ju alltid skriva dit Kingsland på den med, bara för att liksom...!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback