Sammanfattning av dagen

En sammanfattning av Skruttens och mitt äventyr idag:
Överlag var han väldigt lugn när vi kom fram, var lite spänd i början med slappnade av efter ett tag. Hans största rädsla var en liten skimmel på max 140 cm. Om man bortser från den skötte han sig väldigt bra med tanke på att det var hans första "tävling" (som om han märker skillnad på en P & J och riktigt tävling) med en riktigt rörig framridning full av hästar och ryttare utan hänsyn. Inne på banan var han lite spänd och jag löste väl inte det helt fläckfritt då jag både var spänd och är kass på att hoppa. Jag håller i mig och styr, det är ungefär vad jag klarar. Därför blev det lite jobbigare med Skrutten som kräver lite mer ridning, vinglig unghäst som han är. Med tanke på det måste jag säga att han löste situationen riktigt bra! Ett kom ihåg till mig: DRIV och håll om!


Skrutten i fin outfit idag (: Som ni ser ska inte dressyryttare ut och hoppa om de inte har självgående hästar. Vi får nog träna lite mer om vi ska ut någon mer gång, idag var mest en kul grej som kom snabbt på. Dock tror jag att den lilla hästen kan gå ganska långt med en bättre ryttare än mig (i hoppningen då, i dressyren skulle jag nog kunna rida fram honom själv) då han är en så positiv häst som gör allt man ber honom om.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback