Djurplågeri eller inte?

Vad underbart att debatten om rollkur äntligen får synas i media och det ordentligt! Jag hejjar på Sverige men jag hejjar inte på den som öppet håller på med ridning som har visat sig ge skador på hästarna. Nu får ryttarna säga vad de vill men i just den här artikeln så tror jag inte att de kommer med felaktig fakta. Och att sedan ryttarna sitter och skyller i från sig? Erkänn istället, säg att det var ett misstag och efter den forskning som har framkommit ser vi nu att metoden rollkur inte var så bra som den verkade. Istället för att gömma sig bakom löjliga bortförklaringar som de flesta hästkunniga människor kan slå hål på.
 
Och sist men inte minst, sluta hacka enbart på Patrik! Han är inte värst och kommer säkert inte heller att bli så lyft fram alla som håller på med rollkur och rensa dressyrsporten ordentligt om vi vill ha med den som OS-gren igen om fyra år.
 
Har sporten förändrats från förra året tro? Eller behandlas hästarna likadant som förra året då jag tog dessa bilder? Som ni ser är det inte Patrik som är värst, han är faktiskt förhållandevis snäll mot sin häst så jag kan förstå hans uttalande osv.

Frågan är: Ska en häst få behandlas på detta vis? Och den frågan tycker jag är bra att den kommer upp till diskussion!
 




Du fick fram det här så himla bra! Jag håller verkligen med dig hatar rollkur!

Svar: Underbart att höra och tack så mkt (:
teambockaberg.blogg.se

2012-08-08 // 00:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback