Om det där med näthat osv...

Om nu alla skulle sluta fixera sig så mycket på utseende, kläder, smink och allt vad det innebär kanske vi också skulle sluta bry oss om vi blev uthängda? Givetvis tycker jag synd om de som blev uthängda och anklagade för att vara horor/ slampor och allt vad det nu var. Det var hemskt och ett rent idiotiskt sätt att försöka få uppmärksamhet av personen bakom kontot.
 
Men om vi nu kunde strunta i det här med utseende för ett tag och inte låta "Fan, vad ful du är!" vara det värsta någon kan säga till en så kanske vi skulle må bättre. Tänk om vi istället kunde bli värderade efter vilka vi är och vad vi gör. Då kanske vi också skulle kunna få ett samhälle där vi slapp barn i 12-årsåldern som bantar, färgar håret, noppar ögonbrynen, sminkar sig, visar upp sig i bikini och har mer kläder i sin garderob än vad jag har haft under hela mitt liv. För ärligt talat, vad är det som gör det så viktigt att vara snygg? För att få uppmärksamhet? Grattis, du har lyckats! Men en sak är säker, du kommer inte att vara snygg och slimmad hela livet. Däremot kommer du alltid att kunna vara en stark individ med bra åsikter som ställer upp och hjälper sina medmänniskor. Är inte det mer värt än 5 sekunder i rampljuset?
 
Om vi nu kunde låta utseendets vikt försvinna ett tag så tror jag att vi skulle få ett samhälle där vi alla mår bättre. För komplimangen "Du är så snygg, ge mig ditt utseende" är bara byggd på ett ideal, alla människor är vackra men med rådande ideal finns det få som utan retuschering når upp till de kraven. En kommentar, eller en komplimang, om hur klok, vänlig och trevlig du är, det är ord som du ska ta till dig av. Utseendet må ha betydelse men ytterst handlar ändå allting om din vilja, kunskap, goda människosyn och ditt mod oavsett vad du vill göra med ditt liv.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback