Rainman idag (:

Äntligen lite vinter! Eller ärligt talat är jag kluven, visst är det mysigt med snö och kyla men jag gillar ju betydligt mer när det är varmt och skönt... Men snart kan jag nog snöra på mig pjäxorna och ta en tur med skidorna och det är riktigt skönt! Jag är inte så förtjust i att springa så att få åka skidor istället är helt underbart (:
 
Annars så har jag varit ute och frusit idag. Till största delen så gick det ut på att ta hand om Rainman, jag borstade och pillade på honom, smorde muggen och kollade igenom hela hästen, fixade vatten åt honom (och alla andra hästar med för den delen...) samt mockade hans box. Sedan gick vi ner på banan och tränade, idag försökte vi oss på något nytt vilket inte Rainman tyckte var alltför kul. Jag bad honom nämligen att stå still och vänta, det kröp i hela kroppen på hästen när han väntade på mitt kommando för att få gå framåt. Men det här är nog en av de viktigaste grejerna han behöver lära sig. Det är nämligen helt underbart när man kan lämna hästen på stallplanen och springa in i stallet för att hämta något och de står kvar när man kommer ut. Så vi ska fortsätta träna Rainman och jag, vi (jag) har i alla fall målet klart!
 
// Johanna





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback