Dagens ridning!

Idag har jag ridit två stycken pållar och klarat av att komma hem vid samma tid som jag brukar. Nästan lite stolt måste jag säga! Båda pållarna fick klättra.

Skrutten: Han var riktigt pigg och tyckte det var jätteroligt att få komma ut i skogen! Givetvis var vi tvungna att möta en älg, men på det här viset blir han snart van. Idag orkade han bara bry sig om den i en minut innan han var lika lugn igen, ett stort framsteg måste jag säaga! Annars så sprang han på så glatt tills han blev trött. Då sprang han ändå, typ när det fladdrade i en papperslapp eller hans kompis bestämde sig för att det var något farligt i skogen. Sedan kom vi till ett par stora "spöken" (de ser ut så) och då gick han så lugnt förbi. Jag antar att han inte var rädd utan ville bli av med all sin samlade energi på ett bättre sätt än i backarna (;

Index: Han är bara en latmask när man klättar men idag travade han på så glatt upp för backarna efter Diza. Kanske ville även han bli av med lite energi då han vilade igår. I vilket fall kändes det ganska tryggt att få sitta upp på sin lilla ponny efter att ha ridit stor unghäst (som iofs lyssnar väldigt bra men jag har ju inte ridit honom varje dag i 6 år...).







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback