En flygtur rikare...

Well, min dag blev inte som planerat om man säger så... Börjar dagen med att rida Skrutten som var så snäll och gjorde absolut ingenting! Helt underbar var han trots att vi var ute i skogen. Sedan kommer vi tio meter från stallet och det fladdrar till i en plast. Skrutten var lite spänd och började trava. Jag gjorde en förhållning samtidigt bröjade det fladdra ordentligt i plasten och han drar ner huvudet och bockar. Jag som var i obalans efter förhållningen tappar balansen helt och hänger mig runt halsen. Då drar hästskrället ner huvudet och jag tänker "Okej, jag får hoppa av". Precis när jag ska slänga mig av bockar han, jag flyger upp i luften och gör sälen. I luftfärden hinner jag tänka "det är såhär det känns att ramla av en stor häst, det har jag inte gjort innan...".

Börjar därefter kravla runt lite i gräset och känner mig helt borta. Jag vet att jag fick med mig tyglarna och såg Skrutten springa iväg en bit. Mamma skriker "ligg still", jag följer order och tänker att jag ska vila en stund. Svimmar av och vaknar upp efter en stund. Ambulans tillkallas och jag fick mig en trevlig resa upp till Eksjö. Där har jag spenderat dagen, röntgat skallen och nacken för att sedan få veta att jag har fått hjärnskakning. Nu ska jag visst hålla mig lugn ett tag.

Ingen kritik till Skrutten hästar är flyktdjur - de flyr vid fara. Det gjorde han med fast han bockade av rovdjuret på ryggen först...


Hm, jag fick visst dropp också. De tyckte inte att jag var så fräsch i ambulansen. Okej, det var jag inte men hallå jag behövde ju bara lite vila?







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback