Kandar

Vi fortsätter väl bildtemat idag med. Idag har jag haft en snäll syster som fotat mig när jag testade att rida Index på kandar för första gången. Shit! Det var riktigt jobbigt. Det var inte direkt tal om att slita ner honom och för att få honom att kröka på nacken. Nejdå, man fick jobba som en idiot tills hästen släppte. Men när det släppte för oss både, vilken känsla! Jag trodde inte att min ponny kunde gå så bra (': Här kan man tala om att samla sig och sätta sig på baken.

Jag bjuder på några bilder, inte så många men några stycken iaf!


Jag tyckte jag nämnde det där med samling (räta på ryggen vad är det?)...


Jag lovar, jag vet om att kandaret är ett skarpt bett och jag försökte att tänka på det hela tiden. Jag tror att jag hade stångtygeln sträckt hela tiden men försökte att inte ta i den utan att mest plocka med bridongtygeln. Annars var det nästan lättare än jag trodde att hålla i tyglarna - dock inte att rida med själva bettet. Helt plötsligt inser jag att jag beundrar alla GP-ryttare som klarar av det med en hand...







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback