Vilka sjuka människor det finns!

Jag råkade klicka in på en länk från en blogg och blev bestört! Kolla det här! Någon idiot har klippt av svansar, manar och pannluggar på tävlingshästar i ett stall. Alla hästarna tävlar dressyr på hög nivå.



Usch, tänk om något sådant hade hänt Index under en natt? Jag hade dödat de som hade gjort det. Att röra Index pannlugg är nämligen detsamma som om att be om att få dö. Tänk hur det måste kännas för ryttarna? Jag tävlar trots allt inte Index längre men hur kul kan det vara för ryttarna? Tänk att komma in på en dressyrbana med snaggad pannlug halvklippt man och kort, kort svans? Det hade varit en mardröm.



Då är frågan vem som är så dum att denne kommer på tanken? Vilken avundsjuk liten ryttare vill förstöra så mycket för någon annan? Att ens komma på denna sjuka idé? Jag hade aldrig kommit på det här. Jag hoppas verkligen att det här tas seriöst från polisens sida och de hittar de små ungarna. Om inte annat får man tänka på att det nästan är djurplågeri när man klipper av en hästs svans.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback