Stormen satte p för ridturen...

Tja, det blev inte mycket ridet idag. Vi har inte förmånen av ett isolerat ridhus, eller ett ridhus överhuvudtaget. Vädret idag var inte gjort för att ridas i utomhus, det blåste, regnade och var riktigt skitväder. Usch, den här vintern kan den största hästintresse få sig en viss törn. För hur roligt är det att klafsa runt i lera upp till knäna, rida i regn och storm alternativt en mulen dag som är lika mörk dag som natt. När det väl är fint väder går det inte att njuta av ridturen ändå för oavsett vädret är måste hästarna klafsa runt i lera upp till magen.

Tacka vet jag snö! Vart har den tagit vägen föresten? Jag tar tio gånger hellre en kall vinter med snö än en lerig där hästen alltid är täckt av lera från topp till tå och aldrig är torr om fötterna eller täcket. 

Jag hade tänkt frisera Index idag men benen var leriga så de fick ingen direkt frisering istället tunnade jag ur manen på honom. Tror aldrig han är så sur som när jag gör det, inte ens när han blir klippt. Stackars lilla ponnyn, det värsta är att det är fix idé. Innan har han nämligen sovit när jag tunnat ur manen nu dör han... Ett tag funderade jag på att ta fram saxen och klippa ur den. Sen hörde jag min mammas förmaningstal "aldrig en sax i hästman" och lugnade ner mig. Därför ingen sax utan fingrarna, jag har kompenserat det där och använder trimkniv när jag kortar den. Det ger snyggast resultat och ser inte lika fult ut som en rakt avklippt man. Dessutom är det faktiskt en kniv, inte en sax det hörs ju på namnet? (;




Johanna, jag har bara en fråga till dig:

Hur ska du göra med index nu när din ponnytid är slut och hur ska du gå vidare?

btw, du är jätteduktig! :)

2012-01-05 // 21:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback