Bilder från Stockholm

Tänkte bjuda på ett par - tre bilder från Stockholm mest för att jag tycker jag är så awesome som har besökt den stooora staden. En sak är dock säker, glöm att jag pluggar/ flyttar till en storstad, skulle dö av stress efter sådär en vecka. Nu till bilderna:


Jag får ärligt erkänna att det här var lite coolt, tänk vilket enormt arbete det måste ligga bakom den rustningen?

Den här var inte sämre den. Tänk vilken tid som måste ha lagts ner bara för att få till de här rustningarna för någon enstaka parad eller begravning?

Jag tror man skulle ha blivit född som prinsessa under 1600-talet/ 1700-talet istället (ångrade mig dock när jag såg klänningarna och insåg att de inte var med på torneringar och fick rida i damsadel). Nog för att det måste ha varit skumpigt men visst är den mycket finare än en bil?

Det var livrustkammaren det, för min del var det en positiv överraskning att den var öppen så här mitt i vintervåren!

Vi fastnade vid en vaktavlösning på slottet. Jag får erkänna att jag blev besviken, för visst är det väl ändå så att de har avlösning till häst på sommaren? Det är väl det beridna högvakten är till för?

Som avslutning får det bli en fin liten bild på Gröna Lund m.m. tagen från Katarinahissen.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback