Dagen (;

Idag har jag varit duktig, tycker jag. Har ridit dressyr på Index som inte gick lika bra som förra gången men väldigt bra ändå. Förstår någon hur skönt det är ibland att bara kunna matcha hästen på sina egna villkor utan att behöva bry sig om att det är tävling till helgen där hästen måste gå bra? Tror det är delvis därför det går allt bättre för oss, vi bara rider och tränar på det som inte fungerar utan att få panik för att allt inte fungerar varje gång.

Skrutten fick en lång promenad då det blåste och alla mina moraliska stöd hade annat att göra. Jag tyckte det var att utmana ödet att rida i orkan med en unghäst, utomhus. Vi gick 5 - 6 km istället så han fick röra på sig. Nu har jag skoskav igen, det var vad som hände på den promenaden...







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback