Miljöträning Rainman

Vi var nere på banan under gårdagen och hade lite miljöträning för första gången. Jag hade ställt upp en stol med en "flagga" över samt lagt ut en presenning och ett plastband. När vi kom ner var han ganska spänd men lugnade ner sig riktigt fort. Efter att vi tittat på stolen, vilken han välte, så lufsade han mest efter mig. Plastbandet buffade han mest på och försökte tugga på, på flaggan hittade han pinnen och lekte med den tills han tröttnade. Presenningen klev han på. Det enda han reagerade på under tiden, om man bortser från när han precis kommit ner, det var när det prasslade till i presenningen. Jag vet inte vad det var med just det ljudet men det gillade han inte. Att det fladdrade i flaggan gjorde ingenting då den inte lät. Jag testade även att vifta lite lätt med flaggan runt honom, peta på honom med den och lägga den på honom. Det var han lite skeptisk till i början men accepterade det sedan utan problem.
 
Jag är väldigt nöjd med hur bra han betedde sig nere på banan och nu vet jag vad vi ska öva på! Nästa gång ska vi träna på saker som prasslar och fortsätta träna med flaggan. Index red jag med flaggan över hans huvud och jag har väl ett på lite längre sikt ett liknande mål med Rainman, samt att han inte behöver bli rädd för saker som prasslar. För att vara en åring får jag ändå säga att han är otroligt snäll, och framförallt trygg i sig själv! Han resonerar att när han har hälsat på en sak så är den inte farlig efter det.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback