Vad är skillnaden mellan en häst och en speedwayklubb?

När hästtjejerna skänker veckopengen till Sara Algotsson för att hon ska ha möjlighet att få ha kvar sin nästa OS-häst förlöjligas det i TV4.
 
Kanon%20och%20Kalkon%2011/11-2012
 
När 8-årige Oscar skänker pengar till en speedway-klubb i kris hyllas det. Läs HÄR.
 
Hur ska man tolka detta? Är det okej för killar att skänka sina veckopengar till en krisdrabbad speedwayklubb men inte okej för tjejer att skänka pengar till en häst? Jag trodde att vi levde i ett fritt samhälle där man fick göra vad man ville så länge det inte skadade någon. Vilket det varken gör om du skänker pengar till en häst eller en speedwayklubb. En kalkon till detta klipp måste jag säga, och framförallt till den dåliga researchen bakom.
 
För vad är skillnaden mellan att vilja se speedway i Tallhult eller att vilja se Sara Algotsson Ostholt på Mrs Medicott? Jag ser inte någon men jag kanske inte har samma glasögon som sportjournalisterna...
 
 




Asså sånt här blir man så himla irriterad på, dom förlöjliga alltihop!!

Svar: Jag förstår inte grejen med att förlöjliga andra? För mig är det sandlådenivå och inte något en journalist ska hålla på med...
teambockaberg.blogg.se

2012-11-23 // 16:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback