Två veckor till i Skövde...

Mina senaste två veckor i Skövde då? Jo, den ena har spenderats ute i fält, dvs jag har sovit i tält för andra gången i mitt liv... Det var mysigt så länge det inte regnade eller man väcktes för att ha eldvakt när man precis lyckats med att somna! Inte lika kul när befälen tvingade oss att vara uppe hela natten och sedan riva förläggningen och gå tillbaka till kasern vid halv fem på morgonen. Men vi klarade det med och jag lever ju än, även om jag är både trött och förkyld... Annars har jag klarat av min första examination i vårt första projekt (patrull) så jag är ett steg närmare mot avklarad GMU. Jag har även klarat av en tredjedel av utbildningen och har 53 dagar fram till muck, det ni!
 
Annars är det miljoner tankar som flyger omkring i huvudet just nu, ska jag söka BFU i Skövde eller inte? Eller ska jag strunta helt i militäryrket och bara göra GMU och sedan vara springvikarie i hemtjänsten? Eller ska jag söka mig till ett annat regemente, om det går? Vill jag flytta till Skövde? Hade varit miljoner gånger lättare om jag hade gjort GMU i Eksjö, då hade jag inte tvekat en sekund på om jag ville fortsätta eller inte. För själva yrket verkar roligt, bara inte i Skövde ^^
 
En otroligt smickrande bild på mig tagen sista dagen i fält, detta på kvällen när vi gjorde oss stridsberedda inför ett eventuellt anfall.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback