Pluto Dilko

Låt mig presentera: Pluto Dilko, min första alldeles egna häst. Han är en lipizzanervalack på 3 år som jag har fått äran att köpa. En sån där typisk "Johanna-häst" som det sa klick med första gången jag satte mig på hans rygg. Jag har ridit honom under hela sommaren och tyckt allt bättre om honom. För det första har han potential (nej, det är inget långbent halvblod som sprätter med frambenen men han har takten i gången och otroligt lätt för att samla sig), för det andra är han helt underbar i pysket och för det tredje så är det precis den typ av häst jag gillar. Med andra ord beslutade jag mig för att inte låta honom glida ur händerna på mig när jag visste att han var till salu. Så den 16 augusti blev han min och jag har inte hunnit med att ångra mig än (trots att han inte var det minsta vit när jag hämtade honom i hagen idag...). Med andra ord, jag har under den här helgen svävat på rosa moln och varit väldigt glad (:
 
Och här är några bilder på underverket (:
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback