Dressyrpass!

Igår red jag Isa på banan och den gick att rida på fast det var blasksnö så hon fick lite klampar men jag kunde i alla fall ta lite trav! Eftersom det var första dressyrpasset sen jag satte igång henne efter vilan så var hon lite stel (banan har varit stenhård och vädret har inte varit med mej, därav ingen dressyr innan). Jag red mycket skänkelvikningar och öppnor för att få henne mjuk vilket hon också blev. Hon kändes faktiskt rätt fin i slutet och gick ganska bra :)
 
Idag hade vi studiedag så jag kunde rida när det var ljust ute :D Jag red Isa på banan igen, idag var den nästan helt avsmält (lite blask i ena hörnet) dock var den rätt blöt så jag funderade lite halvt på simfötter till Isa? :p Nädå, det gick bra att rida på en idag och Isa gick också bra. Började med skänkelvikningar och öppnor i skritten för att mjuka henne och hon gjorde vissa riktigt bra! I traven fick hon flytta sej lite och någon öppna för att få henne och lyssna och använda bakbenen men det gjorde hon också och kändes fin. I galoppen blev hon lite väl pigg och låg på mycket, likaså när vi travade efteråt sen men energi hade hon iaf ;)
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback