Förra veckans ridning

Tisdag: Banan och ett ganska hårt dressyrpass, Dilko går som en klocka nu! Största problemet just nu är att inte gå för fort fram utan tänka på att han faktiskt bara blir 4 nästa år.
 
Torsdag: Banan med cavaletti och mer kravlös ridning, satt inte ner en gång utan joggade mer - fortfarande med krav på samma takt och tempo som tidigare. Vi försökte oss även på att trava lite upphöjda cavaletti, det gick väl sådär. Han är ju lite klumpig min kära herre och jag hade kanske inte de perfekta avstånden till honom. Men vi fortsätter att öva!
 
Lördag: Skogen, en lugn och fin Dilko som bara sparkade lite i galoppen av glädje och försökte kasta sig i luften ett par gånger. Då stoppade både inspänningstyglarna och jag honom så han var lika lugn igen 5 sekunder senare. Skönt att han börjar bli min fina lilla kille igen, han är ju inte den typen som blir stressad och ska busa/bråka egentligen.
 
Söndag: Skogen igen, nu var han nog lite trött i kroppen men hade tillräckligt med energi för att busa lite i galoppen. Herrn ville ju inte hamna efter de andra ju (jag bromsade inte men han ville inte fram först). Sedan så skötte han sig nog bättre än de två gamla tanterna som studsade runt på hemvägen medan han med en suck skrittade bakom dem i deras upptåg i sista traven.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback