The Hobbit: The Desolation of Smaug

Jag var på bio igår. Den här gången blev det fortsättningen på The Hobbit. Efter ett visst bökande med bokning av biljetter så kom jag iväg och fick för första gången se en film i 3D. Nej det var kanske inte världsomvälvande men nog var det lite häftigt när man plötsligt ser en drake dyka upp 2 cm framför näsan.
 
Jag kan börja med att säga att bara det faktum att jag såg filmen i 3D gjorde den ännu bättre. Har man läst boken märks det att spänningen håller på att byggas upp till den stora avslutningen i "There and Back Again". Fast den blir ändå inte tråkig utan fortsätter att hålla tempot uppe. Utan att försöka avslöja för mycket finns det nu ganska många lösa trådar att försöka få ihop innan den stora avslutningen nästa år.
 
En av de nya karaktärerna för den här filmen: Den coola alven Tauriel. Det enda jag störde mig på var att de till viss del förstörde hennes karaktär så att det i alldeles för hög grad fokuserades på två mäns kärlek till henne och vem hon ska välja.
 
Annars är det bara att luta sig tillbaka i biostolen och njuta av ett äventyr av världsklass fyllt av allt man kan önska sig i en fantasyfilm. Det är graciösa men i högsta grad dödliga alver, en hel massa dvärgar av varierande grad av klumpighet, en ondskefull och mäktig drake, den allt för snälla men virriga trollkarlen Radagast och hans kollega den vise Gandalf Grå, det finns skepnadsbytare, en hel del människor mer eller mindre korrupta och mitt i det här har vi den lilla hobbiten - allas vår favoritinbrottstjuv Bilbo Bagger.
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback