Update (;

Två kvällar i rad har spenderats i en bil lyssnandes på rockklassiker och körandes mellan olika ställen. Ja, jag har jobbat i hemtjänsten. Ett jobb så olikt det jag i vanliga fall går till. Ändå kommer jag hem med ett leende på läpparna och det beror inte helt på att jag fortfarande nynnar på Sweets Ballroom Blitz (kan väl säga att jag trodde de sjöng "This is bottom x..." så tog lite tid innan jag hittade rätt låt. Ja, det var lite brusigt ute i skogarna). 
 
Annars så gör jag mitt bästa för att komma igång med - eller i alla fall hålla igång - träningen. Så jag har varit ute och sprungit både i måndags och idag. I måndags en lite kortare runda på 5,6 km med lite högre tempo tog mig en halvtimma att springa den rundan. Idag blev det LSD (Long slow distance och inget annat), en timmas löpning i behagligt tempo och vips så hade 9 km försvunnit under fötterna. Målet är att springa milen på under en timma!
 
Igår så red jag Dilko, vi gick ner på banan och hade ute lite cavaletti samt övade galoppfattningar. Jag kan skriva under på det där med att lipizzaner är lättlärda! Nu fattar herrn alldeles utmärkt galopp om jag drar bak ytterskänkeln och gör en halvhalt - precis som Index gjorde när jag sålde honom (fast det tog mig lite längre tid att lära envis ponny det där...). Annars så tycker jag att Dilko känns lite trött i kroppen nu så tror bara att det blir ridning 3 dagar den här veckan. Jag vill inte pressa honom för hårt på något vis.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback