Ta ett djupt andetag och andas

Jag är trött. Bara så att ni vet. En sak är riktigt säker:
Sluta klaga på att skolan är jobbig, det är en stor, fet lögn!
Nog var jag trött i skolan men inte hade jag en tanke på att gå och lägga mig vid halv tio (halv elva får vi väl säga, gick upp en timma senare...) men det är ju löjligt. Jag var trött för att jag tyckte det var tråkigt, ointressant och fullständigt onödigt. Om det var jobbigt? Ärligt talat jag har glidit med utan att lägga ner någon energi överhuvudtaget. Vilket alla inte kan, det vet väl jag med! Dock så är en sak säker skolan ÄR inte så jobbig att man behöver gå in i väggen. Och tro mig jag vet. Jag gjorde alla uppgifter i sista minuten, trots mitt stressande kan jag inte påstå att jag blev utbränd. Så alla ni som stressar över skolan:
Ta ett djupt andetag, gör upp en plan och fokusera på det som är viktigt. Man hinner nämligen gå Teknikprogrammet ha 1 och en halv häst + fritid och jag är inget underbarn. Ta skolan seriöst men gå inte till överdrift, gör arbetena, gör dem bra och stressa inte för proven. Sluta hetsa och tävla det vinner ingen på, istället är risken bara att ni blir som jag; extremt skoltrött och hamnar på Ing 2 som trossoldat ;) Så får man märka av tröttheten som arbetslivet ger. Ha! Jag som trodde det skulle vara chill när man slapp läxor på kvällarna... Vad lite jag vet om allt!

// Johanna






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback