Tävling!

Idag var jag och tävlade med Russin i Udden, eftersom dom hade både dressyr och hoppklasser så red jag en LB:1 i dressyr och en Lc hoppning. Han hade inte gått någon dressyr innan, så jag tänkte bara att jag skulle gå in och rida och se hur han var. På framridningen kändes han riktigt mjuk och fin, lyssnade bra. När vi kom in på banan sen så var han jättelugn och brydde sej ingetting utan gjorde det han skulle. Han gick bra och var stadig genom hela programmet, fast vi fick ju några missar på olika ställen men jag var nöjd ;) Vi fick ihop 61,379% och vann klassen :D 
 
Sen blev det en ganska lång väntan till hoppningen, vilket var bra så han hann vila lite ;) På framridningen kändes han bra och framme, red inte fram så länge innan jag fick komma in på framhoppningen. Väl inne på framhoppnigen så tog jag lite galopp och började hoppa. Kom fel på räcket en gång och tog det en gång till och kom bättre men avslutade med ett bra språng på oxern. Väl inne på banan så drog han på bra till första hindret och 2:an, 3:an kändes bra fick ett ner på 4:an sen forsatte det bra till 7:an där vi kommer helt fel och han hoppar typ stillastående så det blir ett ner men han var jätteduktig som hoppade! Vi avslutar iaf med ett bra språng på 8:an, sista hindret :) Han blev lite trött mot slutet med och sen kan jag ta på mej att vi kom fel. Fast jag är nöjd med honom, han skötte sej jättebra hela dagen :) Här kommer några bilder och filmen från dressyren.
 
 
 

 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback