En liten fundering.

Kan jag - kan ni har blivit ganska populärt idag. Jag anser att det inte riktigt stämmer. Vi har alla olika förutsättningar så jag tror inte på att alla kan lyckas med samma sak bara för en person har gjort det innan. Jag skulle t.ex. aldrig kunna bli sångerska hur gärna jag än vill. Däremot så skulle jag antagligen kunna bli en bra ryttare på ganska hög nivå om jag hade haft viljan till det.
 
Så jag vill formulera om meningen lite till: Vill jag - kan jag. För om man vill göra något tillräckligt mycket då ser man också till att det blir av. Eftersom att det oftast handlar om mer realistiska mål. Alla kan inte bli presidenter men det betyder inte att inte alla kan nå sina mål - oavsett vad det är för några.
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback