Hoppträning och gårdagens ridning!

I onsdag var det hoppträning för mej och Russin vilket gick bra! Vi började med att rida fram innan vi började hoppa då, sen började vi med att hoppa på en volt där det var en "studs" med bom, upphöjd bom och bom. Gjorde det i båda varven vilket gick bra. sen hoppade vi en serie till  räcke, räcke och skulle få in 4 galoppsprång emellan och travhoppa in. Vi kom ganska bra, dock lite fel avstånd och så drog Russin åt höger till andra men vi kom över iaf. Vi tog om den några gånger sen och någon gång drev jag för på han lite för mycket så vi rev men sista gången höll jag tillbaka honom och då blev det mycket bättre ;)
Sen tog hoppade vi en kryssoxer vilket gick bra. Till sist hoppade vi en serie med studsen (var på långsidan så en på varje volt) och en oxer i mitten och där kom vi bra. Gången efter lade vi till en räcke som stod snett mot K och det vi hoppade innan gick super dock kom vi helt fel på räcket så det fick vi ta om igen och då kom vi också kanon :)
 
Igår red jag Russin på banan med mamma och det gick ganska bra. Han var lite stel i vänster varvet men gick loss mot slutet sen och kändes då riktigt fin :) Likså galopp kändes fin, fattningarna satt och han gick bra. När vi hade ridit i ca 25 min kom det värsta skuren med snöblandatregn, jättemysigt!
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback