Vem rider med utrustning?

En fråga som jag har ställt mig varje gång jag tävlar, är utrustningen allt? Jag menar, jag tävlar på lokal nivå och ändå ska man helst ha det senaste av allt. De flesta ponnyerna är klädda i märkes schabrak med matchade huvor och skydd men vart tog ridningen vägen? Vad jag vet rider man inte med utrustningen ändå bryr de flesta mer om hur de har matchat än om hur de rider. Ridningen idag på lokala ponnyhoppningar är katastrof, de flesta har noll koll på sina ponnyer och håller på att rida över varandra på framhoppning men så länge de har fin utrustning gör det väl ingenting?

Om de då skulle vägra ut sig så är allt ponnyns fel, för den är dum och vill inte. Självklart håller många föräldrar med och den skyldiga blir ponnyn. Nu var det säkert inte ponnyns fel utan helt enkelt ryttarens fel att de vägrade ut sig. En sak som då gör mig så arg är just det och då heter det att hästen ville inte, hästen var dum mm. Att det skulle vara ryttarens fel finns inte utan allt skylls på hästen! Vad är ridningen påväg?

 

 

 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback