Slut på högvakt (:

Nu så har jag äntligen kommit hem på riktigt efter att ha gått högvakt i några veckor. En kul grej att ha gjort får jag väl så här i efterhand säga men det är väl inte riktigt lika roligt att stå som post i ett par timmar. Fast vi hade iaf tur med vädret! Det regnade under två av de passen jag stod.
 
Men nu så får jag väl säga att det mesta har återgått till det normala igen och jag firade min hemkomst med att sätta igång Dilko. Han har haft en välbehövelig vila de 3 veckorna jag varit borta. Jag kom idag fram till att snällare häst går inte att hitta. Han har som sagt vilat i 3 veckor och vi var ute en tur i skogen idag utan att han så mycket som ens tänkte busa. Det värsta han höll på att göra var att försöka galoppera utan att jag bett honom. Annars var han väl pigg och glad men lyssnade på mig hela tiden. Dock har jag insett att han inte är någon hoppstjärna. Det hade ramlat ner ett träd över vägen och vi kan väl säga att han gick över medan Iza tog ett rejält skutt...
 
Jag på post, det dröjer innan jag är så här uppklädd igen. Nu blir det allt vanlig m90 ett tag framöver, Stockholm byts ut mot Eksjö och slottet mot skogen (:
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback