Dagens ridning (:

Idag var en sån där dag när ridningen gick alldeles för bra! Helt plötsligt fungerade allt som vi brukar ha lite problem med och Dilko var så himla lyhörd och fin. Behövde knappt nudda med skänkeln så gick han fram. Sedan så orkar han inte bära upp sig hela ridpasset igenom men det kan man väl knappast kräva av en 3-åring heller, inte eftersom han gärna går i en högre form av sig själv. Han känns inte alls bra när han blir låg i formen utan känns som om han lägger all vikt på frambenen och bara hänger i handen. Idag var han inte sådan utan hade energin till att bära upp sig istället och blir då otroligt mjuk i handen och väldigt stadig. Jag är riktigt nöjd med min lilla pålle idag och ångrar att jag inte hade med mig fotograf ner (fast har jag någon gång haft med fotograf de passen som gått som bäst?). Jag håller tummarna för att det här håller i sig till dressyrträningen i veckan!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback