Sockerkaka

Hej, jag är sockerberoende! Och försöker att sluta äta sådana kopiösa mängder choklad... (OBS, överdrift men ja det har gått åt några Marabou 200 g ^^). Så jag har börjat göra sockerkaka.
 
Dagens bravad har följande recept.
 
1 ägg
1 dl socker
knappt 1 dl halvsur grädde
½ tsk bakpulver
1 ½ dl vetemjöl
Frysta hallon och blåbär efter smak.
 
Sen är det bara att kasta ihop allting (Ja ägg och socker ska givetvis vispas pösigt först. Jag som inte äger en elvisp är mäkta imponerad över de som klarat sig utan den - min arm är död lite lagom när smeten börjar anta en något vitare nyans) smörj en form, i med smeten, släng på lite bär och in i ugnen.
 
Ett recept som är lagom svårt för någon som har tummen placerad mitt i handen så fort hen närmar sig ett kök. Även om jag är stolt över mig själv idag - började dagen med (mikrovärmd) havregrynsgröt, hade med mig matlåda till jobbet (det var inte alls mormor som lagat den), gjorde nässelsoppa när jag kom hem och har dessutom lyckats med en sockerkaka (den smakade föresten utomordentligt - den innehöll ju socker!). Så anser att jag är värd min skönhetssömn idag särskilt eftersom jag har både haft "kick & box" på fysen och burit bro idag på jobbet.
 
 
 




Gott! ^^

Svar: Japp (:
teambockaberg.blogg.se

2014-04-14 // 21:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback