Vissa troll kan verkligen inte vara på riktigt...

Jag har fått höra att jag inte kan vara sann när jag har uttalat mina åsikter ibland. Jag kan med handen på hjärtat erkänna att jag går lite för långt och får mig själv att verka lite väl radikal ibland. Men det är mest för att det brukar resultera i en roligare debatt. De som känner mig vet att ett av mina största problem är att få tyst på mig själv (; Så, jag kanske kliver lite över gränsen - min gräns ligger dock en bit ut på vänsterkanten bör tilläggas.
 
Med det här i åtanke så kunde jag inte låta bli att skratta åt vissa människors kommentarer på bloggar och Instagram. Om jag nu är en parodi av mig själv vad är då inte de? Inte kan väl någon på fullaste allvar skriva de där kommentarerna och faktiskt mena dem? Jag skrattade gott åt de löjliga formuleringar över att någon ska hålla sig borta från hennes Kändiscrush. Eller fy fan vad ful du är, tro inte att du är något, snacka om stolsits, jävla äckel. Ja, jag skrattade åt det där. Inte för att jag på något sätt eller någon gång håller med. Utan för att det är så patetiskt. Inte kan väl en enda fullt frisk människa ens tänka tanken att skriva det där till någon? Nog har väl de flesta ett konsekvenstänkande. De allra, allra flesta förstår att det är mobbing att kalla någon ful, äcklig, hora eller att någon borde ta självmord. 
 
Varför skrivs då de här kommentarerna? Avundsjuka? Det är en alldeles för enkel förklaring. Det känns mer som om de som kommenterar vill skrika ut "SE MIG! HÖR MIG!". För även om vi människor verkar ha en gen som gör att vi antingen hatar eller älskar alla som lyckas bättre än oss själva har vi samtidigt ett stort bekräftelsebehov. De senaste kommentarerna jag läste nu var så pass överdrivna att den enda förklaring jag kan tänka mig är att någon behöver skriva en massa skit på nätet för att få synas. För det vet väl de flesta att provokationer gör att man syns. Ändå förstår jag inte hur man kan skriva det där. För att skapa debatt - varsågod! Men personangrepp, har vi verkligen inte kommit längre än så?
 
 
 




Gå gärna in och läs mitt inlägg om hur väl man kämpar i skolan! http://olives.blogg.se/2014/april/mvg.html skulle vara glad att höra din åsikt!

2014-04-18 // 12:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback