Dressyrtävling :)

Idag har jag och Isa varit på dressyrtävling, vilket har gått både bra och dlåigt. Red LB:1, LA:1 men jag fick rida LA:1 först då dom började med klasserna lite konstigt. Iaf precis när jag ska börja rida fram kommer det en störtskur med åska. Eftersom framridningen var utomhus så märkte man av regnet men det fanns ett "skjul" där man kunde stå under (var inte ensam!) och vänta på att regnet skulle sluta. Dock tog det lite tid innan det slutade och hela tiden hällde det ner. Det är inte så att jag inte kunde ridit i regnet men jag hade inte fått ut något av det då Isa hatar regn och går med rumpan åt och inget funkar... Så fick inte lång framridning innan klassen när regnet slutade och jag kan inte säga att klassen gick så bra, jag red inte, Isa var spänd innan start=dåligt resultat eller ja en del var bra. Slutade på 58,28%, var inte värd mer.
 
Sen var det dax för LB:1 och den gick mycket bättre! Fick en längre, bättre framridning där hon kändes fin och jobbade bra :) Även programmet gick mycket bättre, gick bra genom hela och galoppdelen var det som kändes bäst. Den hr gång red jag iaf bättre än i förra programmet så detta resultat är jag nöjd med, duktig ponny gick bra och vi fick 65,51% :)
Film från LB:1 och bilder från båda klasserna, ute=LA:1, LB:1=inne.
 
 
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback