Pay & Jump

Idag så har jag och Dilko utmanat oss själva och hoppat en Pay & Jump på den ofantliga höjden av 50 cm. Ja vi fick höjdskräck, speciellt över de fruktansvärda och maxade oxrarna. Dessutom kom vi ganska snabbt fram till att vi ska hålla oss till dressyr. Ingen av oss har nämligen någon överdrivet bra teknik. Så jag var väl inte det bästa stödet till min spända häst. Vi började dagen med försök till piaff, lite småresningar osv innan vi kom överrens om att lyssna på mig. Hyfsat och stundtals. Sedan tog vi oss in på banan.
 
Resultatet där inne? Ja, Mr Spänd tittade på allting förutom hindren och funderade på vad det var för hemskt otyg hans matte hade tagit ut honom på. De två sista hindren fick dock bra flyt på men innan dess så hann vi med två stopp och att vi gå över ett hinder med resultatet att två bommar ramlade. Jaja, övning ger färdighet och Dilko har fått vara ute och miljöträna ordentligt vilket är kanon för en unghäst! Hur många fel vi fick spelade ingen större roll. Han har ändå knappt hoppat något sen i somras och är nog inte ens hoppad uppsuttet 10 gånger. Så vad kan jag kräva? Men vi hade kul ändå! (:
 
Två synnerligen vackra "filmbilder"
Och resultatet av systers fotografering. Eventuellt behöver hon träna lite till på att fota i ridhus (;
 
 
 
 




» Kajsa

Han har hoppning i blodet och tekniken tycker jag inte det är något fel på på bilderna ;)

Som du säger träning ger färdighet och det är vad ni båda behöver, ni kan bli farliga på hoppbanorna med ska du se, bara träna på!

Men visst kan ni hålla er till Dressyren men hoppningen är ett bra komplement :D

Svar: Med lite träning så kanske vi vågar oss ut på hoppbanorna! Det är ju trots allt rätt kul att hoppa lite ibland även om jag är lite av en dressyrtönt. Vi får väl träna på så kanske det blir några lokala starter i hoppning i framtiden (:
teambockaberg.blogg.se

2014-12-07 // 18:01:28

Det där är lögn :) Han visade ju prov på några riktigt bra språng så att han inte har tekniken kan du inte skylla på så länge till ;) Med några fler språng i kroppen kommer han snart förstå vad det handlar om på riktigt och övertyga dig om att han faktiskt KAN, sen måste man ju ändå inte hoppa om det är så, förstås. :)

Svar: Haha, okej då jag ger mig! Han är inte helt urkass på att hoppa egentligen, däremot så kanske piloten behöver träna lite hoppning så att jag faktiskt kan hjälpa istället för att stjälpa (; För ärligt talat är det rätt kul att hoppa så länge man håller det på lite lägre höjder (:
teambockaberg.blogg.se

2014-12-09 // 03:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback