Dagens önskelista

Dagens önskelista:
 
1. En tvättmaskin! Hej, jag bor i lägenhet och ska dela en (1!!) tvättmaskin med allt för många andra. Vart tog den där spontaniteten vägen som jag lever på? Inte går det att gå ner i tvättstugan och kasta in en tvättmaskin när det passar inte. Min överfulla tvättkorg får därför gå med på att jag knör ner lite mer tvätt i den i väntan på min tvättid på fredag kväll (konstigt att ingen annan i huset vill ha den??).
2. En diskmaskin. Mitt diskberg börjar bli någon sorts form av staplingskonst som vilken tornbyggare som helst skulle bli imponerad över! Jag har dock inte den minsta lust att stå över en diskbalja i en halvtimma för att få ordning på det hela...
3. Nya högtalare. Det kan vara så att min ena typ har spruckit/gått sönder så att det inte är någon fröjd att varken lyssna på hög musik eller titta på ljudlig film längre. Fast grannarna kanske är nöjda över just det?
 
Så, här sitter jag nu och klagar över diverse allt för vuxna saker samtidigt som Tchaikovskys 1812 overture (känd från V för Vendetta och har man inte sett filmen har den antagligen inte samma betydelse) byts ut mot samma mans Swan Lake - The Dance of The Swans och Vivaldis Spring från The Four Seasons. Ja, det får min i-landsproblembaserade ilska att gå över betydligt fortare än om jag envist lyssnar på typ Sabaton, Oomph! eller Clawfinger - konstigt nog? Nästa steg är att ta tag i problemet och det börjar med att gå upp till stallet och fixa allt så att jag i kväll har tid för disken medan jag räknar ner dagarna till min tvättid (;
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback