Hopptävling!

Idag var jag och Russin på hopptävling, första för året och första regionala för oss båda :) Jag hoppade en klass, LB som också var första gången för Russin. På framridningen kändes han fin, pigg och tyckte det jättekul att galoppera. Däremot blev han rädd när någon annan häst kom travande eller galopperande emot honom (förbi på sidan) och försökte antingen komma framåt eller åt sidan. Innne på framhoppningen gick det väl lite sådär, jag tappade min ridning då det var andra överallt kändes det som... Sista språnget kändes bra iaf :) 
 
På banan har vi en bra galopp till ettan och kommer bra, dock slavar han och petar, fortsätter mot tvåan där han tar ett jättesprång. Trean (kombination) får vi ett stopp på, jag kan ta på mej det lite då vi kommer med dålig galopp och konstigt ur sväng mot den. Kommer igen och då kommer vi över! Inte helt rätt men över kom vi. Resten rullar på kanon till sista hindret då han petar igen, jag fick en dålig sväng till det så vi kan skylla på mej ;) Det slutar med 12 fel men jag är nöjd med honom ändå, det är faktiskt hans första Lb! :) Ni får några vackra filmbilder, om ni vill ha filmen får ni säga till.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback