Helgen

Igår åkte vi till ridhus med båda ponnyerna, så jag kunde rida igenom dom ordentligt. Jag började med Isa och hon var först ganska spänd och pigg. Försökte rida mycket mjukande såsom skänkelvikningar och vissa fick vi till bra medans andra var mindre bra ;) Gjorde även några i trav vilket hon gjorde ganska bra. Annars var hon mjuk och fin när hon slappnade av och jobbade, stelare i vänster varvet men lossnade mot slutet. Höger galoppen kändes hon jättefin i, gick bra. I vänster galoppen var hon något stelare och släppte inte riktigt först men kändes fin sen. Efter galoppen kändes hon däremot riktigt fin i traven :)
Tog sedan Russin och han gick också bra, red som de tipsen jag fick på förra dressyrträningen. Han lyssnade bra, lite stelare i vänster men gick loss sen. Sprang på ganska bra i början då han också hade lite energi men lugnade sej sen och gick bättre då. I galoppen var han också fin, mjuk och jobbade bra i båda varven. Han blev ännu finare i traven efter galoppen och kändes då riktigt fin han med! När jag travade av var han mjuk och avslappnad ;)
Det kändes som båda tyckte det var skönt att komma in och gå på bra underlag och det var roligt att kuna rida igenom dom ordentligt!
 
Idag så fick min snälla syster rida Russin iskogen med mej och Isa då det var enda sättet för mej att få ut Isa iskogen ;) Vi tog iaf en tur och båda två var pigga, verkade tycka det var roligt att äntligen komma ut i skogen. Isa skötte sej iaf, gjorde några små bocksprång och taktade lite annars inget. Russin tyckte jag också skötte sej ;)
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback