Sammanfattning helgen!

Japp, min häst är för närvarande ett energiknippe. Med mina mått med, jämför man med Iza är han halvdöd... Så vi var ute och gick i fredags, kort runda för att testa honom över åkrarna. Som jag trodde blev det en reaktion och han höll på att studsa iväg i full fart tills det tog stopp i kedjan. Sedan var han lite stukad och min arm med.
Igår red vi i skogen allihop och även då var han pigg och glad men gick så himla bra! Han hade den där helt otroligt underbara galoppen där det känns som om han lyfter med hela framdelen typ. Så jag var helnöjd när vi kom hem igen.
Idag bestämde jag mig för att rida honom ytterligare en dag i skogen så att han får göra av med lite energi. Det tackade han inte nej till utan var precis lika pigg som igår. Feg som jag är, onödigt att utmana ödet iaf, så hoppade jag av och ledde honom över åkrarna. Givetvis så skulle han dumma sig då också. Ännu en gång fick jag ryta och säga ifrån ordentligt. Jag vill ju hävda att det går bättre för varje gång. Första gången var han ju extrem, gången efter fick jag stopp på honom ordentligt i kedjan och idag så var det lite mer halvhjärtad trav "jag är faktiskt pigg och går på en åker". Så vi fortsätter väl att sätta gränser och säga nej ett par gånger till. Har han inte slutat då så ska jag gnugga geniknölarna!
 
Annars så har jag passat på att kasta ut julen så här innan jag börjar jobba igen. Så nu ska jag sätta på en film och tycka synd om mig själv för att jag ska upp jättetidigt i morgon *snark* (;
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback