Slut på ledigheten...

Igår var sista dagen på jullovet (loven går alltid för fort, eller hur?) så idag började jag igen. Jag hann iaf rida båda igår, jag började med Russin och vi tog en tur i skogen. Han verkade tycka det var roligt att komma ut även om det inte blev så lång runda. En sak som han tyckte var extra roligt var att det låg en gran över vägen på ett ställe, åt ena hållet kom vi i trav emot (den är kanske 40 cm hög!) och han tog ett jätteskutt, tror han hoppade över granriset på marken med ;) Åt andra hållet kom vi i galopp, dock fick vi korsgalopp innan och kom fel på avstånd, ganska långt ifrån så det blev ett stort skutt till :) Han tog i mer än vad han behövde om man säger så, haha! Galoppen gillade han den med kan jag säga. Nu ska han iaf få lite vintervila till i 1,5 vecka typ.
 
Igår jag Isa på banan med mamma och hon gick jättebra! Lyssnade verkligen på mej, jobbade riktigt bra med bakbenen och fick verkligen fin takt i traven när jag hade rätt tempo. I höger galoppen kändes hon också super, lagom tempo och hon jobbade ordentligt, i vänster tappade jag henne så hon gick på lite för mycket och slängde upp huvudet ibland, annars fin där med. Avslappnad och fin när jag travade av henne.
Idag red jag henne också på banan och hon var lika fin som igår, slog sej fri lite i bland men det var nog mitt fel med men annars kändes hon som sagt bra :)
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback