Anekdoter från högvakten

Ja, låt oss nu tjata högvakten lite till! Med typ lite bilder den här gången! Kan ni tänka er att jag faktiskt anser mig vara så pass vacker på bild att den är representabel för en blogg? Och detta utan att jag har typ ridhjälmen nerdragen över ansiktet. Osannolikt men sant.
Hela, eller nästan iaf, styrkan samlad. Och att jag ser synnerligen uttråkad ut beror på att den här bilden togs ungefär samtidigt som jag funderade på hur jag på bästa sätt kunde smita bak till pelarna och sätta mig ner. Helst innan jag svimmade på plats. Men det gick bra, dock ser jag kräkfärdig ut. Fast jag stod kvar!
Jag är ju typ supersnygg på min post! Hemskt när man börjar tycka att man passar i slips... En anekdot då. Man får ju höra en hel del när man står där på post - mycket handlar givetvis om en själv likaså den här gången.
 
- Det er en gutt! Det er en gutt! Jeg ser på kinnbeina at det er en gutt! (eller vad det var personen sa, norska är liksom inte det språk jag kan bäst och jag försökte dessutom hålla minen efter alla upprepningar av "det er en gutt")
 
Hade det inte varit för att jag stod och funderade över om gutt verkligen var pojke (tack google översätt) hade jag skrikit: Jag er en jente. Eller ja, jag hade väl vänligen påpekat det då... Trots allt så tar jag det här med högvakt ytterst seriöst. Så, jo jag har insett att det där med att klippa håret kort visst har gett oanade konsekvenser. Fast att ge turister lite huvudbry bjuder jag gärna.
 
- Oh, it's not a soldier boy. It's a soldier girl!
- En vakt behöver inte vara en han...
- Oj, det var visst en tjej! (efter att ha pratat om mig som han ett bra tag så ställdes en fråga och tja, jag saknar liksom basröst)
 
Ja, och så fortsätter det sådär och avslutas med två italienare som pussade i luften mot mig varje gång de gick förbi. Vilket bara var sådär tre gånger. Kul när det händer något på posten!
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback