We-träning

Lite bilder från We-träningen. Var visst inte helt lätt för min syster att fota då det var mycket hästar och saker ivägen överallt. Men hon lyckades att få till ett par bilder trots det.
Eftersom det var lite försenat passade jag på att rida igenom honom lite ute först. Traven börjar han bli riktigt fin i stundtals och jag börjar äntligen hitta tillbaka till min ridning igen. Traven är riktigt tvåtaktig igen, lyckades få den lite oren i Lammhult... Men nu syns det tydligt att de diagonala benparen rör sig jämt! Om nu inte jag har helt fel så borde de innebära att Dilko plötsligt jobbar som han ska, trots tappad sko. Vilket jag nog får tacka min tränare något enormt för! Men jag måste, måste jobba med galoppen! Att en så liten häst kan vara så jobbig att rida ihop?
Slalom, typ tio gånger svårare än det ser ut att rida! Rida jämna bågar runt hinderstöd är liksom inget jag vanligtvis övar på...
Min tuffing traskade så snällt över "bron". Tittade lite och tog ett tveksamt steg upp på den innan han glatt gick över. Värre var det med springan ifrån ridhusdörren - den var livsfarlig. Nästan lika farligt som att se sig själv i spegeln! Men vi fick ju ut dubbelt av det här, dels lite annorlunda träning som går ut på att hästen ska lita på sin ryttare men Dilko fick även gå i ridhus. Något han inte är speciellt bekväm med.
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback