Dagens ridning (:

Eftersom jag är en vänlig själ så tänkte jag att Dilko idag skulle få en liten skogstur ihop med mamma och Julia. På en favoritrunda givetvis. Tänkte att herrn kanske var lite trött efter att ha tävlat igår. Men nejdå, heter man Dilko så bryr man sig inte om sånt. Så det var hopp och studs med glad herre mer än en gång idag. Sedan skulle vi ta oss förbi några hästar på hemvägen. Jag antog att Dilko var trött och skulle reagera lika lite som på vägen dit. Icke. Han var spänd som en fiolsträng kan man lugnt säga. Började trampa lite smått och jag säger på skämt "kom igen då Dilko du får visa lite ordentligt passage istället". Och hästen börjar trampa på i en klockren passage. Så jävla häftigt att sitta på vill jag lova! Han typ satte sig på röven upp med nacken och började trampa. Kunde givetvis inte låta bli utan berömma honom för det där - trots att det egentligen var ett sätt att stressa för hästarna. Lärde mig alltså idag att passage är något som hästar gör helt naturligt - iaf om de är lipizzaner. Och jag lär inte ha några problem att lära honom piaff och passage när det väl är dags för det. Jag har världens häftigaste häst tror jag (:
Underbara bushäst <3
 
 
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback